معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش البرز با اشاره به اهمیت موضوع مقابله با کرونا، اعلام کرد که ستاد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در این اداره کل تشکیل شده است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرشید علیزاده  یکشنبه ۴ اسفند گفت: در نشست‌های آموزشی این ستاد پنج گروه شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و نیروهای خدماتی مورد تأکید قرار گرفت.

وی یادآور شد: برای آشنایی جامعه هدف آموزش‌وپرورش پنج هزار پوستر با محتوای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز در مدارس توزیع شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش البرز ادامه داد: در این فرایند آموزشی به بهداشت نحوه شستن دست به‌عنوان مهم‌ترین عامل پیشگیری‌کننده از سرایت این ویروس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

علیزاده بیان داشت: دانش‌آموزان همچنین درباره رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار را آموزش می‌بینند.

تهیه صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست‌ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی مورد تأکید قرارگرفته است.

همچنین بر امکان حضور نیافتن دانش‌آموزان و معلمان در زمان بیماری مورد تأکید قرار گرفت و مدیران و معلمان باید هرروز وضعیت دانش‌آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش البرز گفت: هرگونه تصمیم‌گیری دراین‌ارتباط توسط ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری گرفته می‌شود.

علیزاده یادآور شد: برای ۱۴ هزار فرهنگی استان البرز دوره توانمندسازی آموزشی برگزار و مرحله دوم این دوره نیز در دستور کاری قرار گرفت.

وی از لغو اردوهای درون و برون استانی، همایش‌ها، مسابقات، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان، کنترل و محدود کردن بوفه‌های مدارس، نظارت مستمر بر سیستم گرمایشی آب در مدارس به‌عنوان دیگر تصمیم‌های اتخاذشده در ستاد آموزش‌وپرورش البرز یادکرد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

کد خبر 486100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha